Sneglene driller (Slugs...)


I det tørre vejr ser man ikke meget til sneglene, men de er der... halvanden nyspiret gulerodsrække, næsten en række pastinak samt nogle gode indhuk i rødbeder, fennikel, dild, og andre plantespirer, viser det tydeligt. Jeg snupper de snegle jeg ser og har sat plastkrus med øl rundt omkring i bedene, men alligevel er de svære at få fat på når vejret er tørt. De forskellige planter eftersår jeg, men jeg har det svært med at de også snupper de nye squash-spirer, så nu har de fået ekstra beskyttelse i form af plastpotter uden bund. Det fjerner ikke muligheden for at sneglene kan komme til dem, men det gør det mere besværligt. Så nu krydser jeg fingre...


----------



I don't see a lot of slugs when the weather is dry and hot, but they do absolutely exist ... it clearly shows when I am looking at the disapearing seedlings of carrots, parsnips, beetroot, fennel and dill. I have been collecting them and used beer traps, but they are hard to get a hold of. I have been resowing some of the plants, but I find it hard when they eat my new squash sprouts, so I try to give them a little extra protection with plastic pots without the bottom. It's not impossible for the snails to reach the squash, but it makes it more difficult. Now I just keep fingers crossed ...

Kommentarer