Frøplanter af ægte kastanje (Sweet chestnut seedlings)

I nærheden har vi en skov med en masse ægte kastanjer, og hvert efterår i oktober er vi på kastanjetur, hvor der bliver samlet ind til aftensmaden.

Tidligere har jeg forsøgt mig med at så kastanjer efter alle kunstens regler, men de er rådnet for mig. I efteråret, da vi var en tur i skoven, samlede jeg en håndfuld fine kastanjer op og lagde i lommen. Hjemme havde jeg ikke lige tid til at gøre det helt store ud af det, så de blev stoppet i jorden i et fugtigt hjørne af drivhuset. Jeg havde ikke de store forhåbninger, men for fjorten dag siden dukkede den første op og nu er alle ni spiret. Nu kommer så det store spørgsmål... hvor gør man af ni kastanjetræer i en parcelhushave?

 ----------

Nearby we have a forest with a lot of sweet chestnuts. Every autumn in October we go for a walk, and gather some chestnuts for dinner.

In the past, I have tried to sow chestnuts, in different ways, but it have never worked. Last October I collected a handfull of chestnuts and came in my pocket. At home, I didn't have the time to do anything about it, so they ended up in the soil in a moist corner of the greenhouse. I didn't expected anything, but fourteen days ago the first seedling appeared. Now comes the big question ... where do I place nine chestnut trees?

Kommentarer